dinsdag 20 april 2010

Eerste recept: Koolrabipuree

Uiteraard zijn er altijd tegenhangers als je een boek schrijft. Dit is ook gebeurd bij de uitgave van "Wat zit er in uw eten? Ik hoorde gisteren op mijn werk van mijn baas, dat een vriend van hem, die voor zijn werk de kwaliteit van producten test, er toevallig veel van wist. Men had kritiek op de schrijver, want die zou te eenzijdig onderzoek hebben gedaan naar de producten.
Afijn....zo is er natuurlijk altijd discussie gaande over dit soort perikelen. Er is immers veel mee gemoeid....geld geld geld.....en onze gezondheid?....

Maar goed. Ik wil niet eenzijdig geïnformeerd zijn, dus ik ga eens speuren wat ik er eventueel nog over kan vinden. Wordt vervolgd...

Ondertussen heb ik vanavond weer heeeerlijk gegeten. Een foto volgt nog.
Hier komt het recept:

Ingrediënten
• Een koolrabi schillen en in stukjes snijden
• courgette (liefst kleine turkse) schillen en in stukjes snijden.
• Verse, of gedroogde bascilicum, zout, peper,
• beetje karwijzaad, klont roomboter, scheut geitenmelk

Bereiden
• Doe alles samen in een afgedekte schaal 10 minuten in de magnetron
• Pureren met staafmixer
• Om dikker te maken paneermeel erbij
• Scheut geitenyoghurt erdoor kloppen met lepel

Serveer met een lekker gebakken moot tonijn of zalm, en rijst met mais, doperwtjes, scheut (natuurlijk zelfgemaakte groentebouillon) en gebakken uien ringetjes.

Voor de zalm, marjolein blaadjes, grof zeezout en zwarte peperkorrels malen
Bestrijk de visjes hiermee. Stevig bakken in heeeel hete olie.
Ondertussen olie, zout, pijnboompitten, knoflookteentje en overgebleven marjolein malen
Na omkeren vis, bovenzijde ermee bestrijken. Tot slot citroensap erboven uitpersen. (WEL een verse citroen hoor, want in die potjes zitten E-nummers)

* Informatie over E-nummers zijn allen citaten en of overgenomen kennis uit het boekje:
Wat zit er in uw eten? Van Corinne Gouget.

* Recepten uit deze blog mogen niet voor publicatie gebruikt worden, wèl veelvuldig door bloggers bereid en gegeten worden. Reacties lees ik graag.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten