dinsdag 6 juli 2010

Weggekaapt

Weggekaapt!

Kijk, nou eet ik het liefst volgens de voedingsleer van de TCM.
( traditionele Chinese geneeskunde)
En dat betekent dat ik graag een flinke warme maaltijd wegwerk
smorgens. Liefst met vlees of vis. Nou , das wel een uitdaging Als je
vervolgens ook nog incl, 3 kinderen verzorgen om 3 minuten over 8
smorgens in de trein moet zitten wel een hele grote uitdaging. Dan
maar een boterham, denk ik, die vervolgens door mijn jongste zoon op
het laatste moment wordt weggekaapt. Zucht... En daar sta je dan. Op
het station, met een AH- winkel, tsjokvol E- nummers. Het enige wat
overblijft zou dan een zakje naturel chips zijn, hoe ironisch ook.
Haha. Nee, das weer te zout. Jammer dan, maar ik ga geen E eten. Dus
zet ik fanatiek mijn tanden in mijn lunch met vis. Dan maar zuinig
aan doen vandaag en de boterhammetjes over de dag verdelen. Morgen
beter!

Verstuurd vanaf mijn iPhone. Ik kan hierdoor wat kort van stof zijn.

3 opmerkingen:

  1. Hoi,

    Even reageren op dit stukje:

    "En daar sta je dan. Op
    het station, met een AH- winkel, tsjokvol E- nummers. Het enige wat
    overblijft zou dan een zakje naturel chips zijn, hoe ironisch ook."

    Ik doe mijn dagelijkse boodschappen bij Appie H., ik lees gewoon alle etiketten. Ik kan wel zeggen dat ik 99% rood-E-loos en 80% oranje-E-loos eet. Daarnaast let ik ook nog op 'gedeeltelijk geharde plantaardige oliën en vetten', oftewel margarines. Die blief ik ook niet namelijk.
    En toch lukt het prima om op de E-tjes te letten! :-D

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Kees,

    Bedankt voor je reactie. Wat je zegt klopt voor de meeste Albert Heijns, maar ik stond op het station. En die vestiging is ingericht op snelle hapjes. En dat is meestal niet zo E-bewust. Vandaar. ;-)
    AH heeft het voornemen, heb ik begrepen, om t.z.t. voor alle producten minimaal 1 biologisch alternatief aan te bieden. Nou is dat nog altijd geen garantie voor E-loos, maar het maakt de kans op slagen wel weer groter.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Pas op met kaas overigens. Daar zitten vaak E-nummers in. Denk ik ineens aan. Bij gebrek aan geitenkaas voor mijn bammetjes op het werk, heb ik ook nog wel eens 'gezondigd' met zuivel in de vorm van kaas. Tot ik eens op het etiketje keek.....AAArghhhh.

    José

    PS: vorige reactie kwam ook van mij.

    BeantwoordenVerwijderen