dinsdag 11 mei 2010

Op de bonentoer



Mungbonen.

Ik had er nog nooit van gehoord. Verandering van spijs, (Zie de verpakking)
is dus wel gepast voor mij. Leuk! Maar hoe maak je ze klaar??? Nou ja, even
googelen en je weet snel heel veel van Mungbonen hoor. Zoveel, dat je bij
jezelf denkt...huh!!! waarom kende ik dit niet eigenlijk. 
Een leuke link kwam ik tegen die ik de moeite van het vermelden wel waard vind. 
Van daaruit kom je weer op  meer geweldige links met informatie en recepten en online winkels,
Het is nog wel wennen, om met dit soort produkten te werken. Je moet heel anders plannen met koken, omdat veel van de peulen eerst lang in water moeten wellen. Maar als ik mijn lerares van school mag geloven, zijn de mogelijkheden van combineren en bereiden geweldig leuk en gezond. Ik speur natuurlijk wel met het E-bewuste oog, maar heb nog niks vreemds kunnen ontdekken.

Inmiddels heb ik 1 recept van het internet met mungbonen uitgeprobeerd om de slag te pakken te krijgen. Was oké, maar nu ik de smaak ken, begint mijn fantasie al te borrelen voor een eigen recept.
Heeft er iemand al ervaring met het koken met peulvruchten? Dan hoor ik het graag.

Om te reageren, klik je op 'reacties' en dan kun je wat intypen.

2 opmerkingen:

  1. Katjang idjoe kan je koken maar ook kiemen.
    dat is taugé. Is ook lekker.
    Gerda

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Bedankt Gerda. Ik heb het gelijk even opgezocht op het web natuurlijk. Kadjang idjoe is een andere benaming voor mungbonen. We hebben het over dezelfde boontjes dus. En ze zijn er lekker weet ik inmiddels. En zeer goed voor de het functioneren van de lever, volgens de Traditionele Chinese geneeskunde.

    BeantwoordenVerwijderen