maandag 24 mei 2010

Bakkerij zonder E!!!

Beste lezer, hoera! Mijn moeder ontdekte een bakker die bakt zonder E.
Het betreft Bakkerij van der Akker. Ze bakken alle brood voor de Dekamarkt.
Klik op onderstaande link, om er over te lezen op de site van Dekamarkt.

http://www.dekamarkt.nl/showpage.asp?steID=3&item=24116

Je kunt er tevens een pdf downloaden van een boekje met alles over het brood van de Dekamarkt. (Of download het via de downloadpagina van E-bewust. Klik dan hier

Onder het kopje ´filialen'op deze site, kun je opzoeken welk filiaal er het dichtst bij jou in de buurt is. Helaas geen in nijmegen voor ons...huhu. Maar echt erg vindt ik dat niet. Wij bakken heerlijk met onze broodmachine met E-loos basic Tarwe broodmeel van de molen op de St. Annastraat. Dit basisbrood beuh?
Vanavond een variatie gemaakt met dit meel. Halverwege kneedproces heb ik toegevoegd: scheutje olie, gedroogde tomaatjes, en een half blikje (klein formaat) tomatenpuree. mmmmm lekker hoor.

Overigens: zongedroogde tomaatjes, goed opletten hoor. Als ze in een potje met olie zitten.....kans groot dat er Eś in zitten. Neem liever de droge versies.

Succes!

1 opmerking:

  1. Bij de AH hebben ze nu een nieuw brood: grof volkoren, zonder rare, foute of ongewenste toevoegingen. Tenminste, dat vertelt het etiket me. Ik ga er maar vanuit dat dat klopt...
    Het is ook nog eens niet duur: 1,69 als ik het goed onthouden heb. En ik vind het lekker!

    BeantwoordenVerwijderen